Respekt på jobbet, vad innebär det?
Respekt på jobbet handlar inte bara om hur vi bemöter varandra,…
Organisatorisk arbetsmiljö – inte bara stress och ledarskap!
Idag den 31 mars 2016 börjar Arbetsmiljöverkets föreskrift…
Reflektioner i Påsktid
Idag är det långfredag och vi tänker att detta är en ledig…
Har du för höga krav på dig själv?
Har du för höga krav på dig själv på jobbet? Och kanske…
Sluta prioritera, skapa mer tid! II
I förra inlägget skrev jag om Multiplier metoden som hjälper…
Framtidens arbete och liv
Den innovation som kommer i ett sådant kulturellt utvecklingsskede…
Är du utsatt för narcissism på jobbet?
/
2 Kommentarer
Att vara utsatt för narcissism på jobbet. Hur kan vi hantera…
Räcker arbetsmiljön till för prioriterandet?
Det sägs ofta att chefen måste prioritera för att minska stressen, men oavsett hur mycket vi har att göra så gör vi prioriteringar. Är det inte bättre om vi kan klara av dem på ett bra sätt själva?
Räcker prioriterad tid till ny arbetsmiljö?
Tipsen om hur du skall göra för att få mer tid är oändliga.…
Sluta prioritera, skapa mer tid! I
Upplever du att din ”Att göra”-lista bara växer? Ökar…